Tittel Skriving på norsk som andrespråk : vurdering, opplæring og elevenes stemmer
Medansvarlig
Språk
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Denne boka handler om skriving og om det å undervise i skriving når man har elever og studenter med norsk som andrespråk , i ungdomsskole og videregående skole, i voksenopplæring og høyere utdanning. Forfatterne undersøker hva som kjennetegner andrespråk sskriveres tekster, hva det innebærer å være en andrespråk sskriver, både i utdanningen og på fritiden, og hvordan flere språk kan utnyttes i skriveutviklingen. Videre gransker de vurdering av skriving og hvilke rammer som finnes for skriving i skolen og i opplæringen for øvrig. Boka viser også hvordan man kan forbedre skriveopplæringen med utgangspunkt i innsikter fra den aktuelle forskningen. Denne utgaven er oppdatert med tanke på ny forskning og nye læreplaner og kartleggingsverktøy. Forfatterne er forskere og lærere innen andrespråk , norsk og andrespråk sskriving ved ulike høgskoler, universiteter og skoler. Boka er aktuell for studenter, lærere og forskere innen norsk som andrespråk og tilgrensende fagfelt.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 cam a22 c 4500
*001177120
*00520240104135005.0
*007ta
*008230418s2023 no a e ||||||0| 0 nob|d
*019 $bl
*020 $a9788202795382$cNkr 529.00$qheftet
*035 $a(NO-OsBA)0684113
*040 $aNO-OsBA$bnob$erda
*0410 $anob$anno$aswe
*08204$a439.82824$qNO-OsBA$223/nor/20230523
*1300 $aSkriving på norsk som andrespråk $lNorsk
*24510$aSkriving på norsk som andrespråk $bvurdering, opplæring og elevenes stemmer$cAnne Golden og Elisabeth Selj (red.)
*250 $a2. utgave
*264 1$aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2023
*300 $a319 sider$billustrasjoner
*336 $atekst$0http://rdaregistry.info/termList/RDAContentType/1020$2rdaco
*337 $auformidlet$0http://rdaregistry.info/termList/RDAMediaType/1007$2rdamt
*338 $abind$0http://rdaregistry.info/termList/RDACarrierType/1049$2rdact
*386 $mNasjonalitet/regional gruppe$aNordmenn$bn.$2bibbi$81
*500 $aFørste utgave 2015
*520 $aDenne boka handler om skriving og om det å undervise i skriving når man har elever og studenter med norsk som andrespråk , i ungdomsskole og videregående skole, i voksenopplæring og høyere utdanning. Forfatterne undersøker hva som kjennetegner andrespråk sskriveres tekster, hva det innebærer å være en andrespråk sskriver, både i utdanningen og på fritiden, og hvordan flere språk kan utnyttes i skriveutviklingen. Videre gransker de vurdering av skriving og hvilke rammer som finnes for skriving i skolen og i opplæringen for øvrig. Boka viser også hvordan man kan forbedre skriveopplæringen med utgangspunkt i innsikter fra den aktuelle forskningen. Denne utgaven er oppdatert med tanke på ny forskning og nye læreplaner og kartleggingsverktøy. Forfatterne er forskere og lærere innen andrespråk , norsk og andrespråk sskriving ved ulike høgskoler, universiteter og skoler. Boka er aktuell for studenter, lærere og forskere innen norsk som andrespråk og tilgrensende fagfelt.
*546 $aTekst på bokmål, nynorsk og svensk
*65017$aNorsk språk $xBokmål$xFor fremmedspråk lige$0(NO-OsBA)1129876$2bibbi$9nob
*65017$aNorsk språk $xBokmål$xFor framandspråk lege$0(NO-OsBA)1129876$2bibbi$9nno
*7001 $aSelj, Elisabeth$d1950-$4edt$0(NO-TrBIB)90340114$81
*7300 $iOversettelse av:$aSkriving på norsk som andrespråk $lFlerspråk lig
*8521 $h439.82824$iSKR
*856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/069a0bd6-91fa-464a-98d8-548b7ed005b2/original.jpg$3Omslagsbilde
*856 $aaja.bs.no$qimage/jpeg$uhttps://media.aja.bs.no/069a0bd6-91fa-464a-98d8-548b7ed005b2/thumbnail.jpg$3Miniatyrbilde
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening